Sila Westerlo en Thomas More Lerarenopleiding Vorselaar plaatsten samen hun taalsterkte in de kijker. Op 1 maart werden in de Bovenschool de talen ‘in the picture’ gezet tijdens de Talendag. Alle leerlingen van het derde en het vijfde jaar aso, bso en tso – een groep van maar liefst 600 leerlingen – zetten er hun beste taalbeentjes voor.
Karolien Voets en Rein De Vos brachten tijdens Karo-oké vooral Franse chansons en nodigden hun publiek uit om samen met hen muziek te maken en te zingen.
In workshops maakten de leerlingen taalfilmpjes, veranderden ze in weerwolven en visten ze uit wie het was/is. De zesdejaars uit de talenrichtingen traden op als taalcoach.
Een speciale plaats werd gereserveerd voor de anderstalige leerlingen op school: in één van de workshops zetten zij hun moedertaal in de kijker. Diversiteit, een troef.
Voor deze Talendag werden de workshops ontwikkeld door studenten talen van de lerarenopleiding secundair onderwijs Thomas More Vorselaar, die zo ook een partnerschap met de talencollega’s in de job aangingen.
Dit zijn enkele reacties:
“Ik heb heel hard genoten van de Talendag. het was heel goed georganiseerd en heel goed voorbereid door de leerlingen die het project leidden.” (Shania)
“De voormiddag van de Talendag was leuk, origineel bedacht. Er zat veel variatie in de opdrachten wat het interessant maakte. De sfeer in de namiddag bij de Karo-oké was top. Leuke afsluiter van de talendag.” (Kyra)
“Mijn beste vriendin en ik genoten heel hard van het optreden. We zongen luidkeels mee met alle liedjes. De andere activiteit vond ik ook leuk. Vooral het weerwolvenspel in verschillende talen sprak me het meeste aan.” (Charlotte)
“Ik vond de Talendag dik oké. Het was leuk om te doen en zeker origineel.” (Rosie)